fbpx

Tomasz Dyba

Tomasz Dyba

trade marketing

Tomasz Dyba prowadzi szkolenia z trade marketingu, zarządzania produktem, produktywności marketingu i sprzedaży, zarządzania kategorią, wprowadzania nowego produktu, planowania sprzedaży, pozycjonowania, pricingu, psychologii cen, zarządzania firmą czy pozycjonowania. Jest również autorem specjalistycznych artykułów publikowanych w magazynach Szef Sprzedaży (np. tematy numerów: Prospecting 22/2015, Planowanie sprzedaży w 2016 r. 23/2015), Controlling i Rachunkowość Zarządcza ( np.Zarządzanie sytuacyjne według Herseya-Blancharda 5/2015) i As sprzedaży (np. CRM w pracy handlowca […]

Tomasz Dyba prowadzi szkolenia z trade marketingu, zarządzania produktem, produktywności marketingu i sprzedaży, zarządzania kategorią, wprowadzania nowego produktu, planowania sprzedaży, pozycjonowania, pricingu, psychologii cen, zarządzania firmą czy pozycjonowania.

Jest również autorem specjalistycznych artykułów publikowanych w magazynach Szef Sprzedaży (np. tematy numerów: Prospecting 22/2015, Planowanie sprzedaży w 2016 r. 23/2015), Controlling i Rachunkowość Zarządcza ( np.Zarządzanie sytuacyjne według Herseya-Blancharda 5/2015) i As sprzedaży (np. CRM w pracy handlowca 1/2015).

Tomasz Dyba jest praktykiem, czynnie doradzającym firmom w ich bieżącej działalności. Posiada 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu działaniami marketingowymi i sprzedażą w segmentach B2B oraz B2C od dóbr ekskluzywnych do FMCG. Zarządzał budżetami marketingowymi w wysokości 65 mln złotych. Na początku swojej kariery pracował jako handlowiec, a później marketing manager w Thomson Consumer Electronics. Kolejną firmą był Samsung Electronics Polska, gdzie pracował jako Product Manager i później Marketing Manager.  Był odpowiedzialny za opracowanie i realizację strategii firmy oraz marketingowej marki i produktów w Polsce. Wprowadził na rynek około 300 nowych produktów w 15 grupach produktowych. Przeprowadził restrukturyzację firmy w zakresie przygotowywania i wdrożenia nowej strategii sprzedaży, która spowodowała m.in. wzrost zyskowności sprzedaży o 70% w stosunku do wartości obrotu. Stworzył pierwszą na świecie sieć merchandiserów w elektronice użytkowej. Wprowadził nowatorski system planowania sprzedaży.

Od 2001 roku współpracuje i doradza korporacjom, firmom i instytucjom w zakresie marketingu i sprzedaży, prowadzi specjalistyczne szkolenia biznesowe, współpracuje z Indiami w ramach Indo-European Education Foundation. Współpracował między innymi z: A. Blikle, ABB, Action, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Bacardi-Martini, Berker, Bond Street, Braas, BRE Bank, Cheesecake, Chip, Dom Development, Dorken, DuPont, DWWS, Finnforest, Gaspol, Gerber (obecnie Nestle), Gira, Harley-Davidson, Harvard Business Review, Integracyjny Klub Sposrtowy AWF, Kerakoll, Kinzo, KSB, LekAM, Mc Donalds, Men’s Health, Merten, Motor Presse Polska, Narodowa Galeria Sztuki ZACHĘTA, Oce, Okocim, Pizza Hut, Pizza Marzano, Politechnika Warszawska, Polsat, PKO Bank Polski, Polski Związek Szermierczy, Rheinzink, RuppCeramika, San Marzano, Schneider Electric, Sharp, Stowarzyszenie KONNEX, Unilever, Urząd m.st. Warszawy, Ytong itd. Ukończył MBA w Międzynarodowym Centrum Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (program Uniwersytetu Warszawskiego i University of Illinois at Urbana Champaign), Institut Francais de Gestion (IFG) w Warszawie (International Diploma of Management) oraz Politechnikę Warszawską w Warszawie ( Wydział Mechaniczny Technologii i Automatyzacji).

TOP