Szkolenie jest skierowane do przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej kontaktujących się na co dzień z pracownikami instytucji europejskich. Celem warsztatu jest poprawienie jakości współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej pracowników na niższych szczeblach administracji. Uczestnicy szkolenia otrzymują niezbędną wiedzę na temat procesów decyzyjnych w Unii Europejskiej od strony praktycznej, na styku lobbingu i spotkań roboczych, wspartą wiedzą z zakresu savoir vivre spotkań roboczych oficjalnych i nieoficjalnych.
Program:
Program jest przygotowany we współpracy z cenionymi praktykami i ekspertami w zakresie protokołu dyplomatycznego oraz osób z długoletnią praktyką pracy w instytucjach międzynarodowych i zawiera następujące elementy:
-
Traktat Lizboński – wielopłaszczyznowość współpracy w Unii Europejskiej
-
Główne instytucje w systemie legislacyjnym Unii Europejskiej – Rada Unii Europejskiej, Komisja Europejska, Parlament
-
Rola Komitetu Regionów Unii Europejskiej
-
Lobbing w Unii Europejskiej – współudział Parlamentu Europejskiego
-
Komunikowanie na szczeblu międzynarodowym i zwyczaje panujące w krajach UE
-
Savoir vivre kontaktów na szczeblu roboczym – praktyka kontaktów na szczeblu roboczym
-
Przewodzenie spotkaniom wielostronnym z wykorzystaniem agendy