Komunikacja międzykulturowa to szkolenie w wersji jedno- i dwudniowej, którego celem jest zrozumienie przez uczestników roli kultury i jej wpływu na funkcjonowanie, komunikowanie się pracowników i partnerów pochodzących z różnych kręgów kulturowych. W warsztacie odnosimy się do wyzwań pojawiających się podczas spotkania kultur w środowisku pracy.
Program
Wersja podstawowa – 1 dzień
Szkolenie zawiera poniższe zagadnienia:
- Wprowadzenie do różnic międzykulturowych
- Komunikacja pozawerbalna
- Wybrane koncepcje kultury
- Stereotypy
- Różne normy i wartości – wymiary kulturowe i ich wpływ na komunikację interpersonalną
- Religie i tradycje różnych obszarów kulturowych.
Wersja rozszerzona – 2 dni
Szkolenie zawiera poniższe zagadnienia:
- Wprowadzenie do różnic międzykulturowych. Wyzwania w kontakcie międzykulturowym.
- Komunikacja pozawerbalna
- Reakcje i strategie akulturacyjne
- Koncepcje kultury i zjawiska zachodzące na styku kultur
- Stereotypy i ich wpływ na kontakt międzykulturowy
- Różne normy i wartości – wymiary kulturowe
- Komunikacja
- Porozumiewanie się i negocjowanie w sytuacjach konfliktu międzykulturowego.
Metodologia
W szkoleniu będą wykorzystywane następujące metody pracy
- Gry interaktywne
- Dyskusja
- Symulacje
- Quizy
Korzyści
- Pozyskanie wiedzy z zakresu różnic kulturowych i zjawisk występujących na styku kultur
- Zrozumienie i pogłębienie umiejętności analizowania wartości, norm i zachowań w kontakcie międzykulturowym
- Uświadomienie sobie własnych uwarunkowań kulturowych i ich wpływu na postrzeganie świata i zachowanie
- Zdobycie umiejętności odczytywania komunikatów werbalnych i niewerbalnych zgodnie
z obowiązującym w danej kulturze kodem komunikacyjnym - Uwrażliwienie na różnice międzykulturowe w procesie negocjowania i rozwiązywania konfliktów
- Praca nad postawą akceptującą niejednoznaczność i odmienne punkty widzenia
- Komunikacja międzykulturowa
Komunikacja międzykulturowa
Komunikacja międzykulturowa