Komunikacja międzykulturowa

Komunikacja międzykulturowa

Komunikacja międzykulturowa to szkolenie którego celem jest zrozumienie przez uczestników roli kultury i jej wpływu na funkcjonowanie, komunikowanie się pracowników i partnerów pochodzących z różnych kręgów kulturowych.

Komunikacja międzykulturowa to szkolenie w wersji jedno- i dwudniowej, którego celem  jest  zrozumienie przez uczestników roli kultury i jej wpływu na funkcjonowanie,  komunikowanie się pracowników i partnerów pochodzących z różnych kręgów kulturowych. W warsztacie odnosimy się do wyzwań pojawiających się podczas spotkania kultur w środowisku pracy.

Program

Wersja podstawowa – 1 dzień

Szkolenie zawiera poniższe zagadnienia:

  • Wprowadzenie do różnic międzykulturowych
  • Komunikacja pozawerbalna
  • Wybrane koncepcje kultury
  • Stereotypy
  • Różne normy i wartości – wymiary kulturowe i ich wpływ na komunikację interpersonalną
  • Religie i tradycje różnych obszarów kulturowych.

Wersja rozszerzona – 2 dni

Szkolenie zawiera poniższe zagadnienia:

  • Wprowadzenie do różnic międzykulturowych. Wyzwania w kontakcie międzykulturowym.
  • Komunikacja pozawerbalna
  • Reakcje i strategie akulturacyjne
  • Koncepcje kultury i zjawiska zachodzące na styku kultur
  • Stereotypy i ich wpływ na kontakt międzykulturowy
  • Różne normy i wartości – wymiary kulturowe
  • Komunikacja
  • Porozumiewanie się i negocjowanie w sytuacjach konfliktu międzykulturowego.

Metodologia

W szkoleniu będą wykorzystywane następujące metody pracy

  • Gry interaktywne
  • Dyskusja
  • Symulacje
  • Quizy

Korzyści

  • Pozyskanie wiedzy z zakresu  różnic kulturowych i zjawisk występujących na styku kultur
  • Zrozumienie i pogłębienie umiejętności analizowania wartości, norm i zachowań w kontakcie międzykulturowym
  • Uświadomienie sobie własnych uwarunkowań kulturowych i ich wpływu na postrzeganie świata i zachowanie
  • Zdobycie umiejętności odczytywania komunikatów werbalnych i niewerbalnych zgodnie
    z obowiązującym w danej kulturze kodem komunikacyjnym
  • Uwrażliwienie na różnice międzykulturowe w procesie negocjowania i  rozwiązywania konfliktów
  • Praca nad  postawą akceptującą niejednoznaczność i odmienne punkty widzenia
  • Komunikacja międzykulturowa

Komunikacja międzykulturowa

Komunikacja międzykulturowa