INSTRUCTORS:
Janusz Niesyto
Diplomatic protocol and civil service etiquette trainer.Address
Warszawa, Oleandrów 6 View mapKorespondencja służbowa
Kurs przygotuje wszystkich uczestników do profesjonalnego redagowania i zarządzania korespondencją oficjalną i pism wykorzystywanych w biznesie i administracji. W kontaktach biznesowych korespondencja jest bardzo często formą pierwszego kontaktu – a sprawienie dobrego pierwszego wrażenia może znacząco ułatwić późniejsze rozwijanie współpracy. Jak ważne są formuły grzecznościowe, unikanie błędów, pozytywny ton korespondencji czy wreszcie szybkie i konkretne odpowiadanie na wiadomości, dowiedzą się Państwo na naszym szkoleniu.
Szkolenie jest prowadzone przez ambasadora tytularnego Janusza Niesyto, byłego wieloletniego dyrektora Protokołu Dyplomatycznego w MSZ, ambasadora RP w Szwajcarii i Finlandii.
Korzyści
• Podniesienie efektywności przepływu informacji między firmą/urzędem a odbiorcą
• Optymalizowanie czasu odpowiedzi na zapytania i prośby
• Poprawa wizerunku instytucji poprzez profesjonalne zarządzanie korespondencjąłużbowa, Korespondencja biznesowa, Korespondencja biznesowa, Korespondencja biznesowa, Korespondencja oficjalna, Korespondencja oficjalna, Korespondencja oficjalna
-
Zapoznanie uczestników z poprawnymi zasadami tworzenia korespondencji tradycyjnej i elektronicznej
-
Wyrobienie schematów zarządzania korespondencją
-
Zdobycie i uschematyzowanie wiedzy z zakresu redagowania korespondencji
-
Poprawienie umiejętności formułowania i komponowania pism
1. Kompozycja i układ różnych rodzajów pism biznesowych i urzędowych
2. Zwroty grzecznościowe
3. Stopnie formalności pism i listów
4. Obieg i archiwizacja korespondencji
5. Akcenty – elementy pisane pismem odręcznym, tytułowanie, podpisy, papier firmowy, koperty firmowe, znaczki, etykiety
6. Elementy plain language – jak pisać, aby zostać zrozumianym
7. Zaproszenia w XXI w. – wysyłanie i odbieranie
8. Główne zasady i rodzaje korespondencji dyplomatycznej
9. List, mail, fax czy sms? Co i kiedy lepsze, bardziej stosowne?
10. Zasady poprawnej i kulturalnej korespondencji e-mailowej (zwroty grzecznościowe, kompozycja, załączniki, stopka, DW/UDW)
11. Netykieta – kultura w korespondencji elektronicznej, czyli czy zawsze musimy zachować poprawność i ile czasu mamy na odpowiedź
12. Przesyłanie dokumentów skanem lub faxem
Szkolenie otwarte jest kierowane do wszystkich osób, które w codziennej pracy są odpowiedzialne za przygotowywanie i sporządzanie korespondencji. Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do asystentów/asystentek, sekretarzy/sekretarek, pracowników biurowych i urzędników państwowych i samorządowych różnych szczebli.
Szkolenie składa się z dwóch części: wykładu i warsztatów. Podczas zajęć będą prezentowane wzory i przykłady pism biznesowych i urzędowych oraz wzorcowe pisma z dziedziny korespondencji dyplomatycznej. W trakcie szkolenia będą omawiane przykładowe błędne konstrukcje. Podczas wszystkich szkoleń Europejskiej Akademii Dyplomacji istnieje możliwość indywidualnych konsultacji z trenerem.
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje Certyfikat Europejskiej Akademii Dyplomacji.
590zł (plus 23%VAT)
W cenie m.in.:
- materiały szkoleniowe i edukacyjne
- przerwy kawowe
- lunch
- certyfikaty i zaświadczenia
Tylko wniesienie opłaty jest gwarancją miejsca na szkoleniu.
Dane do przelewu:
Europejska Akademia Dyplomacji
Bank ING
ul. Oleandrów 6, 00-629 Warszawa
nr rachunku: 52 1050 1461 1000 0090 8070 5982
tytuł: „Profesjonalny sekretariat – poziom oraz imię i nazwisko”