Manager & Leadership, czyli efektywność biznesowa w zarządzaniu pracownikiem i zespołem.
Szkolenie stanowi kompendium wiedzy oraz rozwija indywidualne umiejętności jego uczestników w zakresie zarządzania sobą, współpracownikami i podwładnymi. Jessy skierowane do wyższej i średniej kadry managerskiej oraz leaderów zespołów oraz grup projektowych i zadaniowych.
W proponowanym zakresie będzie stanowiło unifikację wiedzy i narzędzi uczestników. Ponadto zdecydowanie wpłynie na wzrost produktywności pracy.
Zostaną na nim również przeprowadzone indywidualne testy uczestników, by mogli zidentyfikować obszary rozwoju swoich osobistych kompetencji oraz współpracy z innymi osobami w organizacji. W trakcie zajęć odbędą się indywidualne konsultacje dla każdego z uczestników szkolenia.
Ponadto zostaną przeprowadzone dwa grupowe Niezaćwiczenia – praca zespołowa, współpraca i wykonywanie zleconych zadań, realizacja założonego celu, ewaluacja, wnioskowanie, audyt popełnionych błędów, ocena i minimalizacja ryzyka.
CELE SZKOLENIA
-
omówienie zasad zarządzania pracownikami w celu zwiększenia efektywności jednostki, zespołu i organizacji;
-
poznanie metod zwiększania produktywności poprzez doskonalenie kompetencji;
-
ćwiczenie standardów pracy managera w zarządzaniu pracownikami;
-
zwrócenie uwagi na znaczenie przywództwa, autorytetu i rangi managera;
-
wprowadzenie pojęcia zwinnych metodyk zarządzania – Agile;
-
rola komunikacji w organizacji i sposobów komunikowania się dwukierunkowego;
-
wykorzystanie jednominutowego zarządzania;
-
prowadzenie rozmów ewaluacyjnych z pracownikami;
PRZED SZKOLENIEM
Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają zadania, o których przygotowanie zostaną poproszeni przed szkoleniem. Będą nimi: opracowanie codziennych i tygodniowych czynności operacyjnych, które wykonują; zastanowienie się nad celami projektu, który chcą realizować; określenie itinerariuszy projektu oraz czasu jego realizacji. Przygotowanie w/w zadań będzie ważne w części warsztatowej szkolenia.
PROGRAM SZKOLENIA:
-
Znaczenie komunikacji w organizacji
-
Podstawy efektywności / produktywności pracy zespołowej
-
Efektywność zarządzania pracownikiem i zespołem
-
Zarządzanie efektywnością czasu pracy własnej, zespołu i organizacji
-
Realizacja projektu i pomiar produktywności pracy zespołowej, ról leaderów oraz osiąganych celów
-
Cele i kryteria oceny projektu – realizacja założeń projektowych, ewaluacja zespołu projektowego i jego członków
-
Efektywne prowadzenie spotkań
-
Konflikty w zespole. Moja rola w rozwiązywaniu trudnych sytuacji
-
Motywacja