INSTRUCTORS:
Marta Brzezińska-Hubert
Intercultural Communication TrainerSzkolenie „Różnice Kulturowe” adresowane jest do pracowników, którzy na co dzień kontaktują się z reprezentantami innych kultur poprzez korespondencję, bezpośrednie rozmowy, oficjalne spotkania, czy negocjacje. Nasz program jest unikatowy, dzięki doświadczeniu trenerów, co sprawia, że całość tworzy niezwykle praktyczne, wyjątkowe i interesujące zajęcia. Uczestnicy poszerzą swoją wiedzę o cenne informacje dotyczące zwyczajów, norm i zasad obowiązujących w danej kulturze. Celem kursu jest niwelowanie barier komunikacyjnych między przedstawicielami różnych kultur, w celu tworzenia zgodnego społeczeństwa międzykulturowego.
Program umożliwia biorącym udział dostrzec i wykorzystać zalety własnej kultury w kontaktach interpersonalnych oraz pokonywać konflikty i różnice tak, aby już nigdy nie były przeszkodą w współpracy i osiąganiu wspólnego celu.
Program:
Program szkolenia zawiera następujące elementy:
-
Znaczenie różnic międzykulturowych we współpracy międzynarodowej – różnice w zachowaniu, stereotypy, odmienne standardy pracy
-
Przestrzeganie savoir vivre w otoczeniu międzynarodowym – przekonania, wierzenia, zasady, autoprezentacja na spotkaniu biznesowym
-
Kulturowe różnice w stylach negocjowania, przygotowanie do negocjacji międzykulturowych – wymiary kultury w negocjacjach, wpływ czynników kulturowych na elementy negocjacji, komunikacja niewerbalna
-
Konflikty w środowisku międzynarodowym – istota, rodzaje, style rozwiązywania konfliktów, komunikacja interpersonalna, sposoby rozmów z obcokrajowcami z którymi pozostajemy w sporze
Uczestnicy otrzymają pakiet materiałów szkoleniowych w formie papierowej oraz certyfikat poświadczający udział w szkoleniu.
-
Uświadomienie, że różnice kulturowe mogą sprzyjać w rozwoju;
-
Dostarczenie uczestnikom wiedzy dotyczącej manier i zasad obowiązujących podczas konwersacji w środowisku międzynarodowym;
-
Przygotowanie uczestników do negocjacji międzykulturowych;
-
Niwelowanie nieporozumień wynikających z różnicy kultur;
-
Zwiększenie świadomości kursantów w temacie savoir-vivre.
-
Pozyskanie wiedzy dotyczącej innych kultur i obyczajów;
-
Przyzwyczajenie do pracy z ludźmi z różnych środowisk kulturowych;
-
Wykształcenie nawyków klasyfikujących kursanta jako postać elokwentną i wychowaną i odpowiedzialną;
-
Nauka jak wykorzystać różnice kulturowe do swoich celów;
-
Zrozumienie różnic międzykulturowych;
-
Zdobycie wiedzy na temat wpływu kultury na proces negocjacji;
-
Zrozumienie przyczyn konfliktów międzynarodowych i nauka jak ich uniknąć;
-
Poznanie metod rozmów z obcokrajowcami podczas sporu;
-
Wzrost pewności siebie podczas spotkania i negocjacji z ludźmi z różnych kultur;
-
Otrzymanie prestiżowego certyfikatu potwierdzającego udział w szkoleniu;
-
Posiadanie materiałów szkoleniowych, umożliwiających przypomnienie zagadnień w dowolnym momencie.