Asertywność w biznesie
Budowanie postawy asertywnej i asertywnej komunikacji, organizacja pracy w oparciu o priorytety, przekonywanie i wywieranie wpływu (warsztat szkoleniowy przy wykorzystaniu kamery filmowej)
Cele szkoleniowe:
-
Wyrażać swoje zdanie, opinie, pomysły i potrzeby
-
Reagować pozytywnie w sytuacjach konfliktowych i trudnych
-
Chronić się przed szkodliwym wpływem społecznym i manipulacją
-
Radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i nieoczekiwanymi
-
Wzmocnienie swojego poczucia wartości i zaufania do siebie
-
Zidentyfikowanie swoich mocnych stron i obszarów do dalszej pracy
-
Określać priorytety i ustawiać zadania według hierarchii ważności
-
Rozwijania umiejętności stawiania właściwych celów i podejmowania odpowiednich decyzji.
-
Określanie celów, priorytetów i tworzenie planów
-
Praktyczne zapoznanie z zasadami technikami efektywnej organizacji czasu pracy
-
Zwiększanie efektywności i skuteczności działania,
-
Świadome zarządzanie priorytetami i realne planowanie działań,
-
Uświadomienie wagi planowania celów, wytyczania ścieżek ich realizacji
i zabezpieczenia adekwatnych do celów zasobów
-
Trenowanie ze szkolonymi identyfikowania „złodziei czasu” i wybór najlepszych metod ich eliminacji
-
Rozwijanie umiejętności przekonywania i wywierania wpływu
Program szkolenia
-
Wstęp – identyfikacja pojęcia asertywności
-
JA-TY-ONI – budowanie swojej wartości i wiary w siebie
-
Asertywna komunikacja droga do osiągania celów
-
Rozładowywanie konfliktów postawą asertywną
-
Organizacja pracy własnej w oparciu o priorytety
-
Przekonywanie i wywieranie wpływu
-
Zakończenie szkolenia
Trener:
Zygmunt Dolata – trener biznesu, coach, doradca HR, autor tekstów specjalistycznych
Ponad 20 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń, treningów oraz sesji doradczych i coachingowych. Wieloletni biznesowy praktyk- doświadczenie menedżerskie zdobywał na stanowiskach menedżerskich, specjalistycznych i sprzedażowych w firmach usługowych, handlowych i produkcyjnych (mi. TP SA, ORANGE, ERGO HESTIA, BUSINESS FOUNDATION – Dyrektor Regionu, Kierownik marketingu, Główny Specjalista, Przedstawiciel Handlowy). Wykładowca w Wielkopolskiej Szkole Biznesu przy Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu na studiach MBA – moduł: Kierowanie zespołem), w Wyższej Szkole Logistyki (Metodyka prezentacji projektu) i Wyższej Szkole Bezpieczeństwa w Poznaniu (Przywództwo i motywowanie). Wykładał także w Wyższej Szkole Bankowej techniki negocjacyjne. Pracował jako Główny Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży -Trener Regionalny w TP. SA, Orange oraz firm ubezpieczeniowych Ergo Hestia, Norwich Union oraz Sampo. Ukończył 2 letnie studia MBA ZZL oraz studia podyplomowe z zakresu zarządzania, motywowania i promocji w biznesie w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu Absolwent Politechniki Warszawskiej – magister inżynier. Prowadził w roli prelegenta 4 coroczne Ogólnopolskie Konferencje dla Szefów Produkcji, Mistrzów i Brygadzistów w Warszawie organizowane przez wydawnictwo Media – Forum w Poznaniu i magazyn „Pracownik Fizyczny”- pismo szefów produkcji, mistrzów i brygadzistów, Autor ponad 100 publikacji z zakresu zarządzania zespołami pracowniczymi, wystąpień publicznych , prezentacji i autoprezentacji, negocjacji, motywowania, efektywnego wykorzystania narzędzi zarządzania ludźmi w organizacji oraz rozwoju osobistego w specjalistycznych wydawnictwach: „Personel i Zarządzanie”, „Personel Plus”, „As Sprzedaży”, „Szef Sprzedaży”, „Magazyn Trenera” i portalu: www.novense.com. Finalista konkursu: „Mówca Znakomity” Poznań, 2007 r. Organizator: „Gazeta Wyborcza” i Teatr Nowy w Poznaniu”. Laureat I Edycji Konkursu Polish Society for Training & Development – 2 miejsce „Efektywny Trener Biznesu”, Zwycięzca plebiscytu Czytelników w 2013 roku portalu www.Treco.pl „Porady praktyków”. Specjalizuje się w treningach menedżerskich dla kadry zarządzającej, szczególnie firm produkcyjnych. Prowadzi szkolenia z zakresu przywództwa, zarządzania, team building’u, negocjacji, sprzedaży, obsługi klienta, zarządzania zmianą, planowania i organizacji czasu pracy, wystąpień publicznych i prezentacji, savoir-vivre-etykieta w biznesie oraz obszaru HR (mi. rekrutacja, motywacja, SOOP, outplacement). Opracował Instrukcję procesu szkoleniowego dla Trenerów wewnętrznych TP SA i ORANGE oraz Instrukcje procesu coachingowego w projekcie JOSEFIN dla coachów na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu Autor kilkudziesięciu autorskich programów szkoleniowych z sukcesem realizowanych w praktyce. W wolnych chwilach lubi zagłębić się w lekturę dobrej polskiej i skandynawskiej powieści kryminalnej oraz rozwiązywanie krzyżówek. Nie gardzi dobrym filmem i spektaklem teatralnym.