INSTRUCTORS:
Zygmunt Dolata
Trener, coach, doradca HR, inżynier, autor artykułów specjalistycznych.Na szkoleniu z kierowania zespołem odpowiemy sobie na pytania:
-
umożliwienie Uczestnikom wypracowania własnego stylu kierowania zespołem,
-
poznanie metod motywowania i wzbudzania twórczego zaangażowania członków zespołu,
-
rozwijanie umiejętności określania indywidualnych cech członków zespołu, niezbędnych przy przydzielaniu odpowiednich zadań,
-
poznanie sposobów formułowania celów i ustalania priorytetów,
-
poznanie metod zainicjowania procesu budowania poczucia wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa wśród Członków Zespołu.
1. Skuteczna komunikacja jako narzędzie kierowania:
-
narzędzia skutecznej komunikacji interpersonalnej,
-
komunikacja niewerbalna i jej znaczenie w procesie komunikacji,
-
umiejętność aktywnego słuchania w kierowaniu zespołem,
-
bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania,
-
jedną z podstawowych kompetencji każdego człowieka, a w szczególności niezbędną skutecznemu managerowi, jest umiejętność komunikowania się z ludźmi.
2. Motywowanie pracowników:
-
rodzaje motywacji,
-
model Maslowa,
-
model Herzberga,
-
rola motywatorów niematerialnych – motywowanie środkami poza finansowymi jako oddziaływanie na sferę potrzeb pracowników,
-
ćwiczenia praktyczne – rozmowa z pracownikiem,
-
motywacja – czyli nic innego jak kontynuacja tematu manipulacji i oddziaływań psychologicznych. Ta część zajęć to wprowadzenie teorii motywacji oraz analiza, diagnoza i decyzja dotycząca wyboru jednej ze strategii motywacji personelu. Moduł ten będzie miał swoje podsumowanie w drugim dniu szkolenia, przy realizacji case’u.
3. Umiejętne delegowanie zadań:
-
czym jest delegowanie zadań?
-
jak delegować, aby wszystko było zrozumiane?
-
rozmowy dyscyplinujące – plan, projektowanie, poziomy,
-
feedback – jak skutecznie korygować lub wzmacniać,
-
FUKO – efektywny Feed Back. Konstruktywna krytyka,
-
jak krytyka jednostki działa na zespół – studium przypadku,
-
delegowanie w zespole, jak korelować zadania z kompetencjami
4. Metody budowania autorytetu:
-
podstawowe czynniki budujące autorytet,
-
autorytet funkcji, wiedzy i osobowości,
-
co decyduje o tym, że ludzie oceniają mnie jako dobrego lub złego szefa?
-
wskażemy na konkretne kryteria, którymi kierują się ludzie w dokonywaniu ocen i postaw kierowniczych.
5. Rola i zadania kierownika:
-
diagnoza osobistego potencjału w kierowaniu zespołem,
-
podstawowe umiejętności menadżera w zakresie kierowania zespołem,
-
czym powinna zajmować się osoba zarządzająca ludźmi a czym w praktyce się zajmuje? Dokonamy refleksji na ten temat, aby zrozumieć istotę kompetencji kierowniczej, która na drodze rozwoju opierać się powinna na diagnozie osobistego potencjału w kierowaniu. Wykorzystamy do tego specjalnie przygotowane testy.
1. Liderzy/managerowie działów i zespołów,
2. Kadra zarządzająca organizacją
3. Przedstawiciele działów np. sprzedaż, marketing, IT
Mini wykład – wprowadzenie i prezentacja podstaw teoretycznych omawianych zagadnień.
-
Metody kształcenia aktywnego: ćwiczenia i warsztaty – praktyczne wykorzystanie zdobytej przez uczestników szkolenia wiedzy:
-
Analiza przypadków
-
Rozpatrywanie przykładów z doświadczeń uczestników
-
Odgrywanie ról
-
Symulacje
-
Dyskusja
-
„Burza mózgów”
-
Ćwiczenia indywidualne
-
Wnioskowanie po ćwiczeniach
1 dzien szkoleniowy
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje Certyfikat Europejskiej Akademii Dyplomacji.
Więcej szczegółów niebawem!
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji o oferowanym szkoleniu, skontaktuj się z p. Agnieszką Modrakowską (e-mail: amodrakowska@diplomats.pl).