INSTRUCTORS:
Radosław Hancewicz
Trener administracji publicznejCo należy do Twoich zadań jako szefa, któremu powierzono pracowników? Dlaczego tak często brakuje Ci na wszystko czasu? Dlaczego wielu kierowników w administracji publicznej nigdy się nimi tak naprawdę nie stało? Które zadania wykonujesz za swoich pracowników często nie mając czasu na to, co Ty powinieneś zrobić? Jak motywować w warunkach polskiej administracji publicznej? Jak prawidłowo wykonywać pozostałe funkcje kierownicze, w taki sposób żeby rosła efektywność Twoich ludzi oraz Wasz wspólny komfort pracy? Na te, ale także wiele innych pytań odpowiada Radosław Hancewicz (link do notki biograficznej) podczas szkolenia „Kierowanie w instytucji publicznej – Jak znaleźć swój własny, skuteczny styl zarządzania”. Z drugiej strony szkolenie uświadamia, jak niewiele trzeba, żeby być skutecznym menedżerem w administracji publicznej. Do szkoleń ze słowem „zarządzanie” często podchodzimy z dystansem, bo często w ich ramach dokleja się nam nowe obowiązki. To szkolenie ma na celu ułatwić Państwu życie. To szkolenie jest po to żebyście Państwo mniej pracowali… ale żebyście mieli lepsze efekty i więcej satysfakcji.
Szkolenie jest skierowane do kierowników każdego szczebla począwszy od kierujących wieloosobowymi stanowiskami pracy aż po dyrektorów generalnych pracujących pełniących swoje funkcje zarówno urzędach wchodzących w skład Służby Cywilnej, jak i w urzędach administracji samorządowej, agencjach rządowych, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, a nawet w jednostkach ochrony zdrowia czy jednostkach oświaty.
Wprowadzenie – Niezbędne kompetencje kierownika
- Kierownik z nazwy, pracownik z przyzwyczajenia – podstawowe zadania kierownika, a rzeczywistość
- Style kierowania i style pracy.
- Pięć podstawowych funkcji kierownika, czyli co decyduje o dobrych efektach pracy kierownika?Umiejętność motywowania, jako pierwszy klucz do sukcesu kierownika
- Czy można skutecznie motywować nie mając pieniędzy?
- Co demotywuje, a co motywuje pracowników i jak to wpływa na ich efektywność?
- Rodzaje motywacji i zasady prawidłowego motywowania.
- Zróżnicowanie potrzeb a motywacja.
- Rola odwagi kierowniczej i przywództwa w motywowaniu.Planowanie i zarządzanie przez cele
- Do czego potrzebne nam są cele i dlaczego warto planować?
- Czym cele różnią się od zadań?
- Dlaczego działanie nie może być celem samym w sobie?Organizowanie pracy i delegowanie
- Delegowanie i jego wpływ na efektywność.
- Zasady dobrego delegowania w instytucji publicznej.
- Najczęstsze problemy w zakresie organizowani pracy i delegowania.
- Delegowanie jako narzędzie rozwoju i motywacji.Nadzorowanie
- Nadzorowanie a planowanie
- Dobór kierunków i częstotliwości nadzoru
- Zasady prawidłowego nadzorowania.
Rozliczanie
- Dlaczego pracownicy potrzebują rozliczenia swojej pracy
- Rozliczanie a wyznaczanie celów
- Jak rozliczać, żeby osiągać swoje cele?
- Ocena pracowników, jako element funkcji rozliczeniowej
Cele:
- Uświadomienie uczestnikom najważniejszych funkcji efektywnego kierownika oraz tego czym różni się zarządzanie od administrowania.
- Omówienie najbardziej efektywnych narzędzi zarządzania stosowanych na poszczególnych etapach zarządzania tj. planowaniu, organizowaniu i delegowaniu, kierowaniu i motywowaniu, nadzorowaniu i rozliczaniu.
- Zapoznanie uczestników z najważniejszymi zasadami zarządzania w instytucji publicznej i roli kierownika w procesie zarządzania.
- Poprawienie efektywności zarządzania uczestników szkolenia.
Urzędnik, trener administracji publicznej. Od początku 2007 r. przeprowadził 5000 godz. szkoleń dla administracji publicznej. W latach 2006-2008 trener wewnętrzny Służby Cywilnej współpracujący z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów.
Autor licznych programów szkoleniowych przeznaczonych dla administracji publicznej oraz pierwszego w Polsce poradnika dla trenerów chcących efektywnie szkolić administrację publiczną pt. “Szkolenia dla administracji publicznej. 101 praktycznych wskazówek dla trenerów”, wydanego w sierpniu 2011 r. nakładem Wydawnictwa Helion/OnePress. Autor wydanego przez to samo wydawnictwo poradnika dla osób pełniących funkcje kierownicze w instytucjach publicznych pt.: “Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania”, który pojawił się w księgarniach w marcu 2012 r. i już pierwszego dnia sprzedaży wszedł na listę bestsellerów wydawnictwa. Ponadto w listopadzie 2012 r. na rynku ukazał się kolejny poradnik dla urzędników jego autorstwa pt. “Profesjonalna obsługa klienta i radzenie sobie z trudnym klientem w urzędzie” wydany także przez Wydawnictwo Helion/Onepress.
Uczestnicy otrzymają pakiet materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub elektronicznej.
Zajęcia prowadzone są w formie aktywizującej uczestników. Miniwykłady są zazwyczaj wprowadzeniem do dyskusji z uczestnikami przeplatanych gdzieniegdzie ćwiczeniami warsztatowymi i wspólną pracą nad wnioskami czy wskazówkami do zastosowania przez uczestników w praktyce.
1 dzień.
Obowiązują zapisy online. Formularz dostępny TUTAJ.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu online wynosi 690 złotych + 23% VAT = 848, 70 zł.
W cenie m.in.:
- materiały szkoleniowe i edukacyjne
- certyfikaty i zaświadczenia
Tylko wniesienie opłaty jest gwarancją miejsca na szkoleniu.
Dane do przelewu:
Europejska Akademia Dyplomacji
nr rachunku: 48 1050 1025 1000 0090 8039 4944
tytuł: „Nazwa szkolenia, data szkolenia – imię i nazwisko”