Kierownik w instytucji publicznej

REGULAMIN

START:
15 listopada, 2022
DURATION:
1 dzień

Co należy do Twoich zadań jako szefa, któremu powierzono pracowników? Dlaczego tak często brakuje Ci na wszystko czasu? Dlaczego wielu kierowników w administracji publicznej nigdy się nimi tak naprawdę nie stało? Które zadania wykonujesz za swoich pracowników często nie mając czasu na to, co Ty powinieneś zrobić? Jak motywować w warunkach polskiej administracji publicznej? Jak prawidłowo wykonywać pozostałe funkcje kierownicze, w taki sposób żeby rosła efektywność Twoich ludzi oraz Wasz wspólny komfort pracy? Na te, ale także wiele innych pytań odpowiada Radosław Hancewicz (link do notki biograficznej) podczas szkolenia „Kierowanie w instytucji publicznej – Jak znaleźć swój własny, skuteczny styl zarządzania”. Z drugiej strony szkolenie uświadamia, jak niewiele trzeba, żeby być skutecznym menedżerem w administracji publicznej. Do szkoleń ze słowem „zarządzanie” często podchodzimy z dystansem, bo często w ich ramach dokleja się nam nowe obowiązki. To szkolenie ma na celu ułatwić Państwu życie. To szkolenie jest po to żebyście Państwo mniej pracowali… ale żebyście mieli lepsze efekty i więcej satysfakcji.

Szkolenie jest skierowane do kierowników każdego szczebla począwszy od kierujących wieloosobowymi stanowiskami pracy aż po dyrektorów generalnych pracujących pełniących swoje funkcje zarówno urzędach wchodzących w skład Służby Cywilnej, jak i w urzędach administracji samorządowej, agencjach rządowych, służbach mundurowych, wymiarze sprawiedliwości, a nawet w jednostkach ochrony zdrowia czy jednostkach oświaty.

         Wprowadzenie – Niezbędne kompetencje kierownika 

  • Kierownik z nazwy, pracownik z przyzwyczajenia – podstawowe zadania kierownika, a rzeczywistość
  • Style kierowania i style pracy. 
  • Pięć podstawowych funkcji kierownika, czyli co decyduje o dobrych efektach pracy kierownika?Umiejętność motywowania, jako pierwszy klucz do sukcesu kierownika
  • Czy można skutecznie motywować nie mając pieniędzy?
  • Co demotywuje, a co motywuje pracowników i jak to wpływa na ich efektywność?
  • Rodzaje motywacji i zasady prawidłowego motywowania.
  • Zróżnicowanie potrzeb a motywacja.
  • Rola odwagi kierowniczej i przywództwa w motywowaniu.Planowanie i zarządzanie przez cele
  • Do czego potrzebne nam są cele i dlaczego warto planować?
  • Czym cele różnią się od zadań?
  • Dlaczego działanie nie może być celem samym w sobie?Organizowanie pracy i delegowanie
  • Delegowanie i jego wpływ na efektywność.
  • Zasady dobrego delegowania w instytucji publicznej.
  • Najczęstsze problemy w zakresie organizowani pracy i delegowania.
  • Delegowanie jako narzędzie rozwoju i motywacji.Nadzorowanie 
  • Nadzorowanie a planowanie
  • Dobór kierunków i częstotliwości nadzoru
  • Zasady prawidłowego nadzorowania.

    Rozliczanie
  • Dlaczego pracownicy potrzebują rozliczenia swojej pracy 
  • Rozliczanie a wyznaczanie celów 
  • Jak rozliczać, żeby osiągać swoje cele?
  • Ocena pracowników, jako element funkcji rozliczeniowej

Cele:

  1. Uświadomienie uczestnikom najważniejszych funkcji efektywnego kierownika oraz tego czym różni się zarządzanie od administrowania.
  2. Omówienie najbardziej efektywnych narzędzi zarządzania stosowanych na poszczególnych etapach zarządzania tj. planowaniu, organizowaniu i delegowaniu, kierowaniu i motywowaniu, nadzorowaniu i rozliczaniu.
  3. Zapoznanie uczestników z najważniejszymi zasadami zarządzania w instytucji publicznej i roli kierownika w procesie zarządzania. 
  4. Poprawienie efektywności zarządzania uczestników szkolenia.

Urzędnik, trener administracji publicznej. Od początku 2007 r. przeprowadził 5000 godz. szkoleń dla administracji publicznej. W latach 2006-2008 trener wewnętrzny Służby Cywilnej współpracujący z Kancelarią Prezesa Rady Ministrów. 

Autor licznych programów szkoleniowych przeznaczonych dla administracji publicznej oraz pierwszego w Polsce poradnika dla trenerów chcących efektywnie szkolić administrację publiczną pt. “Szkolenia dla administracji publicznej. 101 praktycznych wskazówek dla trenerów”, wydanego w sierpniu 2011 r. nakładem Wydawnictwa Helion/OnePress. Autor wydanego przez to samo wydawnictwo poradnika dla osób pełniących funkcje kierownicze w instytucjach publicznych pt.: “Kierownik w instytucji publicznej. Znajdź swój własny, skuteczny styl zarządzania”, który pojawił się w księgarniach w marcu 2012 r. i już pierwszego dnia sprzedaży wszedł na listę bestsellerów wydawnictwa. Ponadto w listopadzie 2012 r. na rynku ukazał się kolejny poradnik dla urzędników jego autorstwa pt. “Profesjonalna obsługa klienta i radzenie sobie z trudnym klientem w urzędzie” wydany także przez Wydawnictwo Helion/Onepress.

Uczestnicy otrzymają pakiet materiałów szkoleniowych w formie papierowej lub elektronicznej.

Zajęcia prowadzone są w formie aktywizującej uczestników. Miniwykłady są zazwyczaj wprowadzeniem do dyskusji z uczestnikami przeplatanych gdzieniegdzie ćwiczeniami warsztatowymi i wspólną pracą nad wnioskami czy wskazówkami do zastosowania przez uczestników w praktyce.  

1 dzień.

Obowiązują zapisy online. Formularz dostępny TUTAJ.

Koszt uczestnictwa w szkoleniu online wynosi 690 złotych + 23% VAT = 848, 70 zł.


W cenie m.in.:

  • materiały szkoleniowe i edukacyjne
  • certyfikaty i zaświadczenia

Tylko wniesienie opłaty jest gwarancją miejsca na szkoleniu.

Dane do przelewu:

Europejska Akademia Dyplomacji

nr rachunku: 48 1050 1025 1000 0090 8039 4944

tytuł: „Nazwa szkolenia, data szkolenia – imię i nazwisko”

W kwestii faktur prosimy kontaktować się z nami na faktury@diplomats.pl

TOP