INSTRUCTORS:
Adam Jarczyński
Director of the Polish Academy of Public Relations and the Polish Academy of Protocol and Etiquette.Address
Oleandrów 6, Warszawa View mapSAVOIR-VIVRE
Nasze szkolenie oparte jest na międzynarodowym doświadczeniu naszych wykładowców.
Szkolenie wprowadzające w arkana dobrego wychowania. Savoir-vivre to sztuka właściwego zachowania w różnych sytuacjach, dbania o to by to co robimy było nie tylko miłe dla nas ale także dla naszego otoczenia.
Wydaje się to oczywiste, jednak często spotykamy się w z sytuacjami, w których czujemy się niekomfortowo ze względu na czyjąś postawę (głośna rozmowa telefoniczna). Nie zawsze też sami wiem jak zachować się w sytuacji dla nas nowej (propozycja przejścia na „ty” od dużo starszej osoby).
Podczas szkolenia nauczą się Państwo nie tylko zachowywać stosownie do okoliczności, ale przede wszystkim wychodzić z twarzą z sytuacji niezręcznych a niekiedy pomagać robić to innym, zyskując ich wdzięczność.
Grupa docelowa
Jedno z niewielu szkoleń, które dedykujemy wszystkim zainteresowanym. Kultura osobista i dobre maniery są niezbędne każdemu zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Szeroki zakres tego szkolenia sprawi że skorzystają zarówno osoby reprezentujące instytucje, prowadzące małe biznesy jak i Ci, którzy chcą się dobrze zaprezentować.
W naszych szkoleniach nie uczymy zachowywania pozorów – pokazujemy jak wyrobić w sobie dobre nawyki, radzić z gafami i dostrzegać cudze oczekiwania.
Szkolenie jest skierowane do osób chcących zdobyć wiedzę z zakresu savoir-vivre’u, niezbędną w codziennej pracy i kontaktach towarzyskich oraz osób, które swoją postawą kreują wizerunek instytucji.
Program
-
etykieta towarzyska i biznesowa: (powitania, precedencja, autoprezentacja, tytułowanie, podejmowanie klientów w biurze, bilety wizytowe, small talk)
-
różnice kulturowe a dobre obyczaje
-
przyjęcia i wydarzenia – rodzaje przyjęć, zaproszenia, business lunch, gafy, organizacja wydarzeń i konferencji, precendencja na przyjęciu, etykieta powitań, goście honorowi
-
etykieta stołu – dobre maniery podczas spożywania posiłków, rodzaje sztućców i naczyń, układanie zastawy stołowej zgodnie z zasadami, trudne potrawy, gafy, spożywanie alkoholu, jedzenie pałeczkami
-
etykieta telefoniczna – profesjonalne powitanie, przełączanie rozmów, przygotowanie przed rozmową, zdenerwowany rozmówca, telefon podczas potkań i przyjęć, gafy, poczta głosowa i odzwanianie, etykieta sms
-
korespondencja tradycyjna – struktura listu, papeteria, elementy pisane ręcznie, emblematy firmowe, doręczanie, wysyłanie prezentów i kwiatów
-
netykieta – korespondencja elektroniczna (struktura, czas odpowiedzi, oficjalna i nieoficjalna, załączniki, stopka), portale społecznościowe, komunikatory i czaty, komentarze, emotikony
Cel
-
Zapoznanie zasadami etykiety spotkań, zachowania przy stole, dress codu
-
Omówienie niuansów dobrego wychowania
-
Wyrobienie dobrych nawyków
-
Uczulenie na gafy i sposoby wybrnięcia z trudnych sytuacji
-
Uświadomienie jak ważne jest elastyczne
Korzyści
-
Umiejętność radzenia sobie w nowych sytuacjach
-
Polepszenie umiejętności nawiązywania kontaktów służbowych i prywatnych
-
Lepsza prezentacja siebie podczas ważnych spotkań
-
Poprawienie wizerunku firmy w kontaktach z partnerami
Cena
590 zł (plus 23%VAT)
W cenie m.in.:
-
materiały szkoleniowe i edukacyjne
-
przerwy kawowe
-
lunch
-
certyfikaty i zaświadczenia