Savoir vivre - etykieta spotkań

Savoir vivre

Szkolenie jest skierowane do osób chcących zdobyć wiedzę z zakresu savoir-vivre'u

INSTRUCTORS:

Adam Jarczyński
Savoir-vivre and etiquette trainer.

SAVOIR VIVRE

Nasze szkolenie oparte jest na międzynarodowym doświadczeniu naszych wykładowców.

Szkolenie wprowadzające w arkana dobrego wychowania. Savoir-vivre to sztuka właściwego zachowania w różnych sytuacjach, dbania o to by to co robimy było nie tylko miłe dla nas ale także dla naszego otoczenia.

Wydaje się to oczywiste, jednak często spotykamy się w z sytuacjami, w których czujemy się niekomfortowo ze względu na czyjąś postawę (głośna rozmowa telefoniczna). Nie zawsze też sami wiem jak zachować się w sytuacji dla nas nowej (propozycja przejścia na „ty” od dużo starszej osoby).

Podczas szkolenia nauczą się Państwo nie tylko zachowywać stosownie do okoliczności, ale przede wszystkim wychodzić z twarzą z sytuacji niezręcznych a niekiedy pomagać robić to innym, zyskując ich wdzięczność.

Grupa docelowa

Jedno z niewielu szkoleń, które dedykujemy wszystkim zainteresowanym. Kultura osobista i dobre maniery są niezbędne każdemu zarówno w życiu zawodowym jak i prywatnym. Szeroki zakres tego szkolenia sprawi że skorzystają zarówno osoby reprezentujące instytucje, prowadzące małe biznesy jak i Ci, którzy chcą się dobrze zaprezentować.

W naszych szkoleniach nie uczymy zachowywania pozorów – pokazujemy jak wyrobić w sobie dobre nawyki, radzić z gafami i dostrzegać cudze oczekiwania.

Szkolenie jest skierowane do osób chcących zdobyć wiedzę z zakresu savoir-vivre’u, niezbędną w codziennej pracy i kontaktach towarzyskich oraz osób, które swoją postawą kreują wizerunek instytucji.

Program

  • etykieta towarzyska i biznesowa: (powitania, precedencja, autoprezentacja, tytułowanie, podejmowanie klientów w biurze, bilety wizytowe, small talk)

  • różnice kulturowe a dobre obyczaje

  • przyjęcia i wydarzenia – rodzaje przyjęć, zaproszenia, business lunch, gafy, organizacja wydarzeń i konferencji, precendencja na przyjęciu, etykieta powitań, goście honorowi

  • etykieta stołu – dobre maniery podczas spożywania posiłków, rodzaje sztućców i naczyń, układanie zastawy stołowej zgodnie z zasadami, trudne potrawy, gafy, spożywanie alkoholu, jedzenie pałeczkami

  • etykieta telefoniczna – profesjonalne powitanie, przełączanie rozmów, przygotowanie przed rozmową, zdenerwowany rozmówca, telefon podczas potkań i przyjęć, gafy, poczta głosowa i odzwanianie, etykieta sms

  • korespondencja tradycyjna – struktura listu, papeteria, elementy pisane ręcznie, emblematy firmowe, doręczanie, wysyłanie prezentów i kwiatów

  • netykieta – korespondencja elektroniczna (struktura, czas odpowiedzi, oficjalna i nieoficjalna, załączniki, stopka), portale społecznościowe, komunikatory i czaty, komentarze, emotikony

Podczas szkolenia organizujemy mini przyjęcie bufetowe (ciepłe dania i przekąski) stanowiące lunch i będące jednocześnie ćwiczeniem praktycznym z zasad savoir-vivre.

Cel

  • Zapoznanie zasadami etykiety spotkań, zachowania przy stole, dress codu

  • Omówienie niuansów dobrego wychowania

  • Wyrobienie dobrych nawyków

  • Uczulenie na gafy i sposoby wybrnięcia z trudnych sytuacji

  • Uświadomienie jak ważne jest elastyczne

Korzyści

  • Umiejętność radzenia sobie w nowych sytuacjach

  • Polepszenie umiejętności nawiązywania kontaktów służbowych i prywatnych

  • Lepsza prezentacja siebie podczas ważnych spotkań

  • Poprawienie wizerunku firmy w kontaktach z partnerami

Savoir vivre i etykieta w biznesie, etykieta w biznesie, etykieta w biznesie, Savoir vivre, etykieta spotkań, etykieta przy stole, Savoir vivre, szkolenie

Savoir vivre i etykieta w biznesie, etykieta w biznesie, etykieta w biznesie szkolenie, Savoir vivre, etykieta spotkań, etykieta przy stole, Savoir vivre szkolenie,