Storytelling
– jako technika efektywnej komunikacji i budowania zaangażowania w biznesie
Cel szkolenia
Szkolenie pozwala uczestnikom zgłębić koncepcję storytellingu jako świadomie stosowanej techniki angażowania odbiorców. Jest skuteczny w kształtowaniu relacji zawodowych, gdzie pozyskanie sojuszników zarówno wśród podwładnych, jak i innych interesariuszy wewnątrz firmy może być kluczowe dla powodzenia projektu, przedsięwzięcia, czy samego managera. Storytelling działa także w sprzedaży, ponieważ jest postrzegany jako sposób na „sprzedawanie bez sprzedawania”. Podczas szkolenia uczestnicy dowiedzą się co wpływa na skuteczność storytellingu. Poznają najważniejsze zasady budowania historii, które służą ich celom. Przećwiczą własne historie i sprawdzą ich oddziaływanie na potencjalnych odbiorów.
Rezultat
Uczestnicy będą potrafili zdefiniować charakterystyczne cechy oraz potrzeby swojej grupy docelowej. Będą także umieli wybrać najistotniejsze elementy swojej historii i budować na nich przekaz. Rozwiną kompetencje narracyjne, a także wzmocnią swoje mocne strony. Osoby biorące udział w szkoleniu będą umiały wymienić zasady tworzenia angażujących i skutecznych historii. Przećwiczą opowiadanie historii i otrzymają informację zwrotną – zarówno dotyczącą merytorycznej zawartości, używanego języka, jak i pracy ciała.
Zarys programu warsztatów
1. Opowiem Ci historię… dlaczego historie działają
2. Jak zbudować skuteczną historię?
3. Monomit jako uniwersalny schemat narracyjny
4. Tworzenie historii w praktyce
5. Storytelling w pracy managera
6. Jak zwiększyć szanse powodzenia historii?