Warsztat specjalisty ds. promocji w administracji publicznej i samorządzie terytorialnym
Szkolenie jest skierowane do osób odpowiadających za komunikację strategiczną i promocję instytucji oraz budowanie pozytywnego wizerunku urzędu.

Szkolenie porusza następujące zagadnienia:
Promocja i rozwój miasta – jak na bazie obowiązującej strategii dostosować działania do współczesnych trendów?
- Benchmark jednostki na tle sąsiadów
- Skuteczne narzędzia promocji i informacji w telefonie prezydenta, burmistrza, wójta – media społecznościowe /Facebook, Twitter, Instagram
Media społecznościowe w rękach specjalisty ds. promocji
- Zasady ochrony wizerunku w mediach społecznościowych z zachowaniem zasad ochrony życia prywatnego
- Praktyczne wskazówki samodzielnego korzystania z mediów społecznościowych /Facebook, Twitter, Instagram/
- Występ przed kamerą – ćwiczenia i praktyczne wskazówki
Skuteczna polityka promocyjna, jako uzupełnienie dokumentu strategii promocji
- jak stworzyć skuteczną i aktualną politykę promocyjną oraz monitorować jej realizację, z elementami benchmarkingu
- rola mediów społecznościowych w aktywnych działaniach promocyjnych
- aktualizacja zakresów czynności pracowników samorządowych
- dobre praktyki realizacji strategicznych działań polityki promocyjnej
Wykład i studium przypadku:
Relacje z mediami
- Savoir-vivre w kontakcie z dziennikarzami
- Zasady występu przed kamerą
- Prawna ochrona wizerunku urzędnika w mediach
- Prawne ramy obowiązków urzędnika w kontakcie z mediami
- Sztuka prowadzenia sporów (erystyka) w praktycznym warsztacie metod i technik.
- Perswazja i skuteczne argumentowanie
Wykład
Ramy prawne polityki informacyjnej i promocyjnej realizowanej przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz prawna ochrona wizerunku
- Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych
- Dz.U. 1984 nr 5 poz. 24. Ustawa z dnia 26 stycznia 1984 r. Prawo prasowe
- Dz.U. 2008 nr 223 poz. 1458. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych
- Dz.U. 2008 nr 227 poz. 1505. Ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (oraz ustawy powiązane: o zawodach lekarza i lekarza dentysty, o zawodach pielęgniarki i położnej,o państwowym ratownictwie medycznym, karta nauczyciela, o narodowym spisie powszechnym, o samorządzie gminnym, o ochronie osób i mienia)
- Dz.U. 1997 nr 88 poz. 553. Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny
- Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
- Dz.U. 1960 nr 30 poz. 168. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- RODO w kontekście mediów społecznościowych
Wykład i studium przypadku
Urzędnik w mediach społecznościowych
- Zasady i granice prywatności w mediach społecznościowych
- Kreowanie wizerunku urzędnika w mediach społecznościowych
- Prawna ochrona wizerunku w mediach społecznościowych
- Normy i zasady moralne urzędnika w przestrzeni publicznej
Wykład i studium przypadku
- Marka miejscowości i marka osobista
- jak stworzyć markę miejscowości i korelującą z nią markę osobistą?
- przykłady korelacji marki miejscowości i marki osobistej
- marketing miejsca i city placement
Wykład i studium przypadku
- Prezencja i autoprezentacja urzędnika
- Zasada wystąpień publicznych i przygotowania wystąpienia
- Trema, stres – skuteczne sposoby radzenia sobie z nim
- Prezencja modowa – ubiór urzędnika
- Normy i zasady moralne urzędnika w przestrzeni publicznej
Wykład
Kryzys i zarządzanie informacją w sytuacji kryzysowej
- Wdrażania standardów komunikacji wewnętrznej
- Scenariusze występowania sytuacji kryzysowej
- Diagnoza sytuacji kryzysowej
- Komunikacja w sytuacjach kryzysowych
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje Certyfikat Europejskiej Akademii Dyplomacji.
Koszt uczestnictwa w szkoleniu online wynosi 1200 złotych + 23% VAT.
W cenie m.in.:
- materiały szkoleniowe i edukacyjne
- certyfikaty i zaświadczenia
Tylko wniesienie opłaty jest gwarancją miejsca na szkoleniu.
Dane do przelewu:
Europejska Akademia Dyplomacji
nr rachunku: 48 1050 1025 1000 0090 8039 4944
SWIFT: INGBPLPW
IBAN: PL 48 1050 1025 1000 0090 8039 4944
tytuł: „Nazwa szkolenia, data szkolenia – imię i nazwisko”