INSTRUCTORS:
Malwina Bakalarska
Komunikacja międzykulturowa i organizacja pracy w środowiskach wielokulturowychAddress
Warszawa, Oleandrów 6 View mapCele i korzyści:
Szkolenie jest odpowiedzią na zmiany jakie dokonały się na rynku pracy w ostatnich latach. Globalny wymiar współpracy z innymi narodami i kulturami nie dotyczy już tylko dyplomatów ani dużych, międzynarodowych korporacji. Kontakty międzykulturowe są codziennością także małych i średnich przedsiębiorstw, start-up’ów, administracji publicznej jak i organizacji pozarządowych. Uczestnik szkolenia będzie miał możliwość uświadomić sobie swój potencjał kulturowy, dostosować go do uwarunkowań kulturowych międzynarodowych współpracowników i partnerów biznesowych.
Obszary tematyczne:
-
Wprowadzenie do teorii różnic międzykulturowych (ich podłoże, przyczyny nieporozumień, przezwyciężanie sytuacji konfliktowych)
-
Nasze stereotypy o innych kulturach vs. obraz Polaków w oczach Innych
-
Wyzwania zespołów zróżnicowanych kulturowo w biurach stacjonarnych: poziom międzyludzki, wewnątrz zespołowy, relacje przełożony-podwładny, relacje wewnątrz kadry kierowniczej
-
Kultura organizacyjna firmy vs. kultura narodowa – jak szukać wspólnych płaszczyzn porozumienia
-
Wpływ kultury na style zarządzania i organizację pracy
-
Różnorodność kulturowa etyki pracy i wynikające z niej zachowania pracownicze
-
Zarządzanie czasem i przestrzenią – na co zwracać uwagę, aby zsynchronizować różnorodność kulturowych nawyków
-
Wyzwania pracy zespołów zróżnicowanych kulturowo na odległość – podwójny dystans: kulturowy i geograficzny
-
Czynniki konfliktogenne w pracy z zespołem zlokalizowanym w innej strefie czasowej i obszarze klimatycznym
-
Jak uniknąć pułapek w zdalnej komunikacji międzykulturowej
-
Jak budować pozycję lidera z poszanowaniem dla różnorodności kulturowej pracowników