Categories
Nadchodzące szkoleniaNajskuteczniejszym sposobem oddziaływania na zespół przez lidera jest jego osobisty przykład. W czasach szybko zmieniających się środowisk pracy i prowadzenia biznesu to osoba managera, przywódcy jest kluczowa dla spójności zespołu i pokonywania pojawiających się trudności. Odpowiednie ukształtowanie swojej pozycji przez lidera pozwala na wzrost zaufania, zaangażowania oraz przywiązania podwładnych do firmy.
Przywództwo, charyzma, wywieranie wpływu – czyli jak wpływać, dyscyplinować i inspirować innych ludzi do działania
„Miarą skutecznego działania podwładnych jest jego przywódca”
Cele warsztatu szkoleniowego:
- Rozpoznanie i wzmacnianie swoich cech przywódczych
- Budowanie autorytetu i wykorzystanie elementów budowania charyzmy
- Zapoznanie z cechami, działaniami i efektami prawdziwych liderów – przywódców
- Poznanie i wykorzystanie zasad w przewodzeniu i zarządzaniu podwładnymi
- Doskonalenie w wyznaczaniu celów i zdań podwładnym
- Rozwijanie skutecznej komunikacji z podwładnymi z wykorzystaniem technik komunikacyjnych
- Trenowanie sposobów rozwiązywania konfliktów w zespole i z zespołem
- Zapoznanie ze sprawdzonymi metodami motywowania/inspirowania podwładnych
Odpowiemy sobie na pytania:
- Jakie są cechy przywódców?
- Jak wykorzystać swoje mocne strony do skutecznego przewodzenia ludźmi?
- Jak radzić sobie z niesubordynacją podwładnych?
- Jak wpływać, motywować i inspirować podwładnych i współpracowników?
- Jak działać, aby się skutecznie realizować zaplanowane cele i zamierzenia?
- Jak radzić sobie z pokonywaniem barier komunikacyjnych w zespole?
- Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w zarządzaniu zespołem?
PLAN SZKOLENIA
1. Przewodzenie – jak być lepszym liderem
-
- Przewodzenie, a zarządzanie – podobieństwa i różnice
- Budowanie autorytetu w zespole podwładnych – działania podejmowane przez lidera
- Jak działa sprawny przywódca – efekty działań lidera
- Jak działają znani przywódcy, cechy znanych Czynniki skuteczności przewodzenia,
- Identyfikowanie i rozpoznanie prawdziwego przywódcy – zachowania, cechy, style działania i myślenia,
- Czym jest charyzma i jej wykorzystanie przez liderów.
- Umiejętności i cechy przynależne liderowi – przywódcy
- Jak kreować pozytywny wizerunek w otoczeniu zawodowym
- Jak budować relacje sprzyjające osiąganiu zaplanowanych rezultatów
- Cechy efektywnych zespołów – prawdziwy przywódca w realnym zespole.
2. Źródła władzy (autorytetu) lidera i reguły wywieranie wpływu
-
- Władza formalna
- Władza nagradzania
- Władza karania
- Władza ekspercka
- Władza relacji
- Reguła wzajemności
- Reguła kontrastu
- Reguła społecznego dowodu słuszności
- Reguła lubienia
- Argumentacja, perswazja,
3. Wyznaczanie celów i zadań podwładnym – komunikacja z zespołem
-
- Narzędzia wyznaczania celów podwładnym: reguła SMART i zasada WARTO
- Poziomy rozwoju pracowników: kompetencje i zaangażowanie – od nowicjusza do mistrza,
- Kompetencje transferowe vs. kompetencje do wykonania zdania
- Style zarządzania, a etapy rozwoju pracowników – zarządzanie sytuacyjne
- Prowadzenie spotkań z pracownikami
- Wprowadzanie zmian – Expose
- Diagnoza postaw pracowników w obliczu zmiany
4. Przywództwo adaptatywne
-
- Typy sytuacji – problem, analiza, rozwiązanie, ocena,
- Kreatywność, improwizacja, zaangażowanie, eksperymentowanie, reakcja na zmiany,
- Zasada 4 –Pozycja, problem, podejście, propozycja
- Analiza, monitoring działań podejmowanych przez lidera
5. Cykl komunikacyjny w kierowaniu ludźmi
-
- Rozmowa planująca
- Rozmowa monitorująca
- Korekta menedżerska
- Rozmowa podsumowująca
- Pozytywne i negatywne elementy komunikacji wpływające na rezultat rozmowy
- Bariery komunikacyjne – zapobieganie
6. Motywacja i motywowanie w służbach bezpieczeństwa i ochrony
-
- Różnice miedzy motywacją i motywowaniem – czym są, a czym nie są
- Motywowanie finansowe i pozafinansowe – narzędzia motywowania
- Komunikaty szefa do pracowników – siła motywująca (lub demotywująca) komunikatów
- Dekalog motywowania – jak motywować swoich podwładnych
- Czynniki motywujące wg. Herzberga
7. Rozmowy dyscyplinujące z podwładnymi
- Kiedy, jak i po co dyscyplinować podwładnych?
- Konstruowanie i udzielanie informacji zwrotnej podwładnym
- Rozmowa korygująca
- Rozmowa ostrzegawcza
- Rozmowa o nałożeniu sankcji
8. Konflikt w zespole – kierowanie konfliktem przez lidera
-
- Czym jest konflikt?
- Rozpoznawanie symptomów konfliktów
- Najczęściej występujące powody konfliktów
- Skuteczne metody rozwiązywania konfliktów: modelowanie, przykłady, pokazanie korzyści/strat w konflikcie, inne.
- Mediacje – przygotowanie i prowadzenie mediacji w konflikcie
- Wypowiedzi zbliżające do rozwiązania konfliktu
- Wypowiedzi oddalające rozwiązanie konfliktu
- Pozytywne i negatywne skutki konfliktu
- Techniki asertywne w konflikcie/trudni rozmówcy/trudne sytuacje
Metoda: Warsztat szkoleniowy
- Mini wykład
- Praca w zespołach,
- ćwiczenia,
- symulacje,
- „burza mózgów”,
- dyskusja,
- przykłady,
- analizy przypadków,
Odbiorcy szkolenia: kadra zarządzająca, menedżerowie, liderzy
Szkolenie prowadzone jest głównie w formie prezentacji i dyskusji z uczestnikami (autorefleksja). W szkoleniu zostaną również wykorzystane elementy warsztatu, których celem jest zwiększenie świadomości uczestników na temat własnych wartości i preferencji, która powinna ułatwić poruszanie się i pracę w środowisku międzykulturowym. W ramach szkolenia wykorzystana będzie również gra negocjacyjna i ćwiczenia praktyczne.
Głównym narzędziem jest model LMR opracowany przez Richarda Lewisa. Model pozwala w prosty i trafny sposób przewidzieć potencjalne konflikty jak również znaleźć punkty wspólne między różnymi kulturami narodowymi.
Czas szkolenia: 1-2 dni szkoleniowych
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji o oferowanym szkoleniu, skontaktuj się z p. Agnieszką Modrakowską (e-mail: amodrakowska@diplomats.pl).