fbpx

Manager jako przywódca

START:
27 stycznia, 2022
DURATION:
1-2 dni szkoleniowych

Najskuteczniejszym sposobem oddziaływania na zespół przez lidera jest jego osobisty przykład. W czasach szybko zmieniających się środowisk pracy i prowadzenia biznesu to osoba managera, przywódcy jest kluczowa dla spójności zespołu i pokonywania pojawiających się trudności. Odpowiednie ukształtowanie swojej pozycji przez lidera pozwala na wzrost zaufania, zaangażowania oraz przywiązania podwładnych do firmy.

Przywództwo, charyzma, wywieranie wpływu – czyli jak wpływać, dyscyplinować i inspirować innych ludzi  do działania

 „Miarą skutecznego działania podwładnych jest jego przywódca”

Cele warsztatu szkoleniowego:

  • Rozpoznanie i wzmacnianie swoich cech przywódczych
  • Budowanie autorytetu i wykorzystanie elementów budowania charyzmy
  • Zapoznanie z cechami, działaniami i efektami prawdziwych liderów – przywódców
  • Poznanie i wykorzystanie zasad w przewodzeniu i zarządzaniu podwładnymi
  • Doskonalenie w wyznaczaniu celów i zdań podwładnym
  • Rozwijanie skutecznej komunikacji z podwładnymi z wykorzystaniem technik komunikacyjnych
  • Trenowanie sposobów rozwiązywania konfliktów w zespole i z zespołem
  • Zapoznanie ze sprawdzonymi metodami motywowania/inspirowania podwładnych

 

Odpowiemy sobie na pytania:

  • Jakie są cechy przywódców?
  • Jak wykorzystać swoje mocne strony do skutecznego przewodzenia ludźmi?
  • Jak radzić sobie z niesubordynacją podwładnych?
  • Jak wpływać, motywować i inspirować podwładnych i współpracowników?
  • Jak działać, aby się skutecznie realizować zaplanowane cele i zamierzenia?
  • Jak radzić sobie z pokonywaniem barier komunikacyjnych w zespole?
  • Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami w zarządzaniu zespołem?

PLAN SZKOLENIA

1. Przewodzenie – jak być lepszym liderem

    • Przewodzenie, a zarządzanie – podobieństwa i różnice
    • Budowanie autorytetu w zespole podwładnych – działania podejmowane przez lidera
    • Jak działa sprawny przywódca – efekty działań lidera
    • Jak działają znani przywódcy, cechy znanych Czynniki skuteczności przewodzenia,
    • Identyfikowanie i rozpoznanie prawdziwego przywódcy – zachowania, cechy, style działania i myślenia,
    • Czym jest charyzma i jej wykorzystanie przez liderów.
    • Umiejętności i cechy przynależne liderowi – przywódcy
    • Jak kreować pozytywny wizerunek w otoczeniu zawodowym
    • Jak budować relacje sprzyjające osiąganiu zaplanowanych rezultatów
    • Cechy efektywnych zespołów – prawdziwy przywódca w realnym zespole.

 

2. Źródła władzy (autorytetu) lidera i reguły wywieranie wpływu

    • Władza formalna
    • Władza nagradzania
    • Władza karania
    • Władza ekspercka
    • Władza relacji
    • Reguła wzajemności
    • Reguła kontrastu
    • Reguła społecznego dowodu słuszności
    • Reguła lubienia
    • Argumentacja, perswazja,

 

3. Wyznaczanie celów i zadań podwładnym – komunikacja z zespołem

    • Narzędzia wyznaczania celów podwładnym: reguła SMART i zasada WARTO
    • Poziomy rozwoju pracowników: kompetencje i zaangażowanie – od nowicjusza do mistrza,
    • Kompetencje transferowe vs. kompetencje do wykonania zdania
    • Style zarządzania, a etapy rozwoju pracowników – zarządzanie sytuacyjne
    • Prowadzenie spotkań z pracownikami
    • Wprowadzanie zmian – Expose
    • Diagnoza postaw pracowników w obliczu zmiany

 

4. Przywództwo adaptatywne

    • Typy sytuacji – problem, analiza, rozwiązanie, ocena,
    • Kreatywność, improwizacja, zaangażowanie, eksperymentowanie, reakcja na zmiany,
    • Zasada 4 –Pozycja, problem, podejście, propozycja
    • Analiza, monitoring działań podejmowanych przez lidera

 

5. Cykl komunikacyjny w kierowaniu ludźmi

    • Rozmowa planująca
    • Rozmowa monitorująca
    • Korekta menedżerska
    • Rozmowa podsumowująca
    • Pozytywne i negatywne elementy komunikacji wpływające na rezultat rozmowy
    • Bariery komunikacyjne – zapobieganie

 

6. Motywacja i motywowanie w służbach bezpieczeństwa i ochrony

    • Różnice miedzy motywacją i motywowaniem – czym są, a czym nie są
    • Motywowanie finansowe i pozafinansowe – narzędzia motywowania
    • Komunikaty szefa do pracowników – siła motywująca (lub demotywująca) komunikatów
    • Dekalog motywowania – jak motywować swoich podwładnych
    • Czynniki motywujące wg. Herzberga

 

7. Rozmowy dyscyplinujące z podwładnymi

  • Kiedy, jak i po co dyscyplinować podwładnych?
  • Konstruowanie i udzielanie informacji zwrotnej podwładnym
  • Rozmowa korygująca
  • Rozmowa ostrzegawcza
  • Rozmowa o nałożeniu sankcji

 

8. Konflikt w zespole – kierowanie konfliktem przez lidera

    • Czym jest konflikt?
    • Rozpoznawanie symptomów konfliktów
    • Najczęściej występujące powody konfliktów
    • Skuteczne metody rozwiązywania konfliktów: modelowanie, przykłady, pokazanie korzyści/strat w konflikcie, inne.
    • Mediacje – przygotowanie i prowadzenie mediacji w konflikcie
    • Wypowiedzi zbliżające do rozwiązania konfliktu
    • Wypowiedzi oddalające rozwiązanie konfliktu
    • Pozytywne i negatywne skutki konfliktu
    • Techniki asertywne w konflikcie/trudni rozmówcy/trudne sytuacje

Metoda:  Warsztat szkoleniowy

  • Mini wykład
  • Praca w zespołach,
  • ćwiczenia,
  • symulacje,
  • „burza mózgów”,
  • dyskusja,
  • przykłady,
  • analizy przypadków,

Odbiorcy szkolenia: kadra zarządzająca, menedżerowie, liderzy

Szkolenie prowadzone jest głównie w formie prezentacji i dyskusji z uczestnikami (autorefleksja). W szkoleniu zostaną również wykorzystane elementy warsztatu, których celem jest zwiększenie świadomości uczestników na temat własnych wartości i preferencji, która powinna ułatwić poruszanie się i pracę w środowisku międzykulturowym. W ramach szkolenia wykorzystana będzie również gra negocjacyjna i ćwiczenia praktyczne.

Głównym narzędziem jest model LMR opracowany przez Richarda Lewisa. Model pozwala w prosty i trafny sposób przewidzieć potencjalne konflikty jak również znaleźć punkty wspólne między różnymi kulturami narodowymi.

Czas szkolenia: 1-2 dni szkoleniowych

Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji o oferowanym szkoleniu, skontaktuj się z p. Agnieszką Modrakowską (e-mail: amodrakowska@diplomats.pl).

TOP