Szkolenie ma na celu poznanie zasad negocjacyjnych opartych na osiągnięciu wspólnych korzyści dla stron procesu negocjacyjnego w celu długiej współpracy, osiągnięcia jednorazowych korzystnych dla siebie efektów, asertywnego stawiania granic, radzenia sobie z manipulacjami i grami negocjacyjnymi.
Omawiane są podstawy psychologiczne i praktykowane techniki i narzędzia negocjacyjne. Szkolenie jest bogato ilustrowane studiami przypadków negocjacji odbytych w przeszłości w środowisku polskim i międzynarodowym.
Ważnym elementem procesu negocjacyjnego omawianym na szkoleniu są przygotowanie się do negocjacji oraz nadzór nad wykonaniem uzgodnień i wyciąganie konsekwencji. Są one zwykle pomijane w podobnych szkoleniach. Każdy z uczestników ma zadanie polegające na przygotowaniu własnego przykładu z pracy lub życia osobistego, które są omawiane na zajęciach.
Zajęcia odbywają się w formie praktycznych warsztatów rozwijających umiejętności – część prezentacyjna 20%, interaktywna praca 20%, ćwiczenia 60%. W zajęciach wykorzystywana jest kamera.