INSTRUCTORS:
Zygmunt Dolata
Trener, coach, doradca HR, inżynier, autor artykułów specjalistycznych.Categories
Nadchodzące szkoleniaEmocje w zespole mają niebagatelny wpływ na jego funkcjonowanie. Te negatywne mogą utrudniać współpracę, generować konflikty albo osłabiać działanie zespołu. Jednak rozpoznanie i przepracowanie emocji członków zespołu pozwala na konstruktywną zmianę, a także adaptację do nowych wyzwań stojących przed firmą. Umiejętność rozpoznawania emocji, zarządzania nimi i wykorzystywania ich w pozytywny sposób to umiejętność, którą warto rozwijać zarówno w roli przełożonego jak i podwładnego.
Satysfakcja z rozpoznania i radzenia sobie z emocjami w zespole
- Nabycie umiejętności analizowania i pozytywnego reagowania na pojawiające się emocje w zespole
- Rozwijanie umiejętności skutecznego radzenia sobie z emocjami przez zespół
- Zidentyfikowanie i pozyskanie zaplecza do radzenia sobie z emocjami
- Rozwijanie umiejętności budowania siły zespołu poprzez właściwe zarządzanie emocjami przez lidera
- Kształtowanie pozytywnych relacji w zespole w oparciu o rozpoznane i celowo wykorzystane emocje w osiąganiu celów i satysfakcji
Zarządzanie emocjami w zespole
1. Czym są emocje?
2. Czym nie są emocje?
3. Jak zidentyfikować emocje u siebie?
4. Wpływ emocji na efektywność i skuteczność działania
5. Czym jest zarządzanie emocjami w zespole?
6. Czym jest zespół – plusy i minusy istnienia zespołu?
7. Jak rozpoznać i zarządzać emocjami w zespole?
8. Emocje – parasol ochronny czy skorupa, w której chroni się zespół
9. Analiza emocji w zespole
10. Emocje, a delegowanie zadań
11. Emocje, a informacja zwrotna
12. Emocje, a pochwała i rozmowa dyscyplinująca
13. Cykl komunikacyjny w zarządzaniu, a emocje
14. Złość, strach, poczucie winy, strach, wstyd, radość, entuzjazm- jak je rozpoznać, wzmacniać i właściwie nimi zarządzać w zespole
15. Emocje, a ludzkie potrzeby i ich zaspokajanie
16. Myślę, czuję, chcę, dążę do zaspokojenia – ścieżka emocji
17. Ludzkie potrzeby wg. Maslowa i ich zaspokajanie
18. Zarządzanie emocjami, czyli ich rozpoznanie, nazwanie i wyrażanie.
19. Rozmowy z zespołem o emocjach i ich wpływie na relacje i osiąganie celów, granicach, okazywaniu, ukrywaniu, milczeniu
20. Poszukiwanie bezpieczeństwa przez zespół, a działania lidera
21. Jak radzić sobie z emocjami – krzyk, oddech, techniki relaksacyjne, ludzie, przedmioty, wizualizacje, planowanie i realizowanie celów, oparcie, odskocznie, ćwiczenia, ambitne wyzwania, medytacje, integracja,
22. Asertywne mówienie o emocjach- nie uprawiaj czarnowidztwa
Mini wykład – wprowadzenie i prezentacja podstaw teoretycznych omawianych zagadnień.
- Metody kształcenia aktywnego: ćwiczenia i warsztaty – praktyczne wykorzystanie zdobytej przez uczestników szkolenia wiedzy:
- Analiza przypadków
- Rozpatrywanie przykładów z doświadczeń uczestników
- Odgrywanie ról
- Symulacje
- Dyskusja
- „Burza mózgów”
- Ćwiczenia indywidualne
- Wnioskowanie po ćwiczeniach
1 dzień szkoleniowy, np. 09.00-15.00
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje Certyfikat Europejskiej Akademii Dyplomacji.
Jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji o oferowanym szkoleniu, skontaktuj się z p. Agnieszką Modrakowską (e-mail: amodrakowska@diplomats.pl).