Profesjonalny sekretariat i korespondencja służbowa

REGULAMIN SZKOLEŃ OTWARTYCH

START:
Grudzień 5, 2018
DURATION:
1 dzień

INSTRUCTORS:

Bogumiła Więcław
Protokół dyplomatyczny

Profesjonalny sekretariat z elementami protokołu dyplomatycznego – szkolenie przygotowuje pracowników sekretariatów, biur i recepcji do profesjonalnego zarządzania miejscem pracy. Szkolenie kładzie nacisk na tematykę związaną z wykorzystaniem Protokołu Dyplomatycznego w obsłudze gości.

Praca sekretarki bądź asystenta wychodzi daleko poza stereotypowe powielanie dokumentów czy parzenie kawy. Współcześnie osoby będące blisko zarządu, osób kluczowych, to często kluczowi doradcy, którzy odpowiadają za przygotowanie zebrań, spotkań, zagranicznych wizyt gości, a nawet wydarzeń specjalnych koordynując pracę agencji eventowej, cateringu i innych firm, bez których wydarzenie nie mogłoby się odbyć.

Program szkolenia realizuje ideę rozwijania umiejętności słuchacza przez aktywną współpracę z trenerem podczas wykładów i warsztatów. Uczestnicy nabywają umiejętności koordynowania i zarządzania biurem w sytuacjach codziennych ale przede wszystkim podczas obsługi gości niecodziennych – przedstawicieli placówek dyplomatycznych, ambasadorów i wysokich ranga urzędników państwowych.

Europejska Akademia Dyplomacji specjalizuje się w szkoleniach dotyczących Protokołu Dyplomatycznego, komunikacji i zagadnień związanych z etykietą. Nasze doświadczenie sprawia że oferowane przez nas szkolenie jest jedynym takim na rynku. Wyróżnia się profesjonalnym i praktycznym podejściem do tematyki Protokołu Dyplomatycznego, jego funkcjonalnego zastosowania w korporacjach i małych firmach.

Cel:

  • uzyskanie wiedzy i umiejętności związanych z praktycznym wykorzystania Protokołu Dyplomatycznego w pracy sekretariatu.

Efekty: 

  • uczestnik umie wykorzystać podstawy Protokołu Dyplomatycznego,
  • wie jak zachowywać się w stosunku do dyplomatów i wysokich rangą urzędników,
  • zna podstawy tworzenia korespondencji oficjalnej,
  • umie dobrać stopień formalności ubioru do rodzaju spotkania/wizyty,
  • potrafi zorganizować profesjonalne spotkanie pomiędzy dyplomatami a przedstawicielami biznesu,
  • zwiększenie zdolności współpracy i rozumienia potrzeb szefa.

Szkolenie dedykowane kierownikom biur, office mangerom, sekretarkom, recepcjonistkom oraz asystentom chcącym zwiększyć swoje kwalifikacje. Szkolenie „Profesjonalny sekretariat” polecane osobom posiadającym już podstawowe doświadczenie w pracy sekretariatu i zarządzania biurem.

  1. Profesjonalny sekretariat „wizytówką oraz sercem’’ firmy

  2. Znajomość protokołu dyplomatycznego i etykiety

  3. Urzędniczy dress code sekretarki

  4. Etykieta w biurze

  5. Organizacja pracy sekretariatu – komunikacja: współpraca z szefem, planowanie pracy, korespondencja i zaproszenia (kwalifikacja i potwierdzenia), rozwiązywanie konfliktów

  6. Narzędzia pracy (terminarz, telefon, komputer)

  7. Ważni goście aranżacja spotkań, powitanie,reżim językowy,  odzież wierzchnia

  8. Interesant niezapowiedziany, uparty, zdenerwowany – ochrona pracy szefa

  9. Udział sekretariatu w przygotowaniu i przeprowadzeniu: zebrań, rozmów negocjacji konferencji prasowych, małych przyjęć, delegacji, podróży służbowej

  10. Tłumaczenia

  11. Korespondencja oficjalna

Szkolenie zaczyna się pierwszego dnia o 9:00, a kończy drugiego dnia o 16:30. Szczegółowy harmonogram zostanie przesłany drogą mailową po zarejestrowaniu się na szkolenie.

Godzina Temat
 

900 – 1030

 

 PROFESJONALNY SEKRETARIAT

  • profesjonalny sekretariat „wizytówką oraz sercem” firmy
  • znaczenie znajomości zasad protokołu dyplomatycznego i savoir-vivre w pracy
  • sekretariatu
  • budowanie wizerunku urzędu/firmy/organizacji
  • pierwsze wrażenie gości w związku z wizytą w sekretariacie
  • organizacja pracy sekretariatu
  • narzędzia pracy

PROTOKÓŁ DYPLOMATYCZNY

  • pojęcie protokołu dyplomatycznego
  • etykieta i dobre obyczaje
  • przestrzeganie zasad etycznych

OGÓLNE ZASADY – USTALANIE PIERWSZEŃSTWA

  • precedencja państwowa, dyplomatyczna, biznesowa oraz w życiu zawodowym
  • i relacjach społecznych
  • znaczenie precedencji podczas organizacji imprez i spotkań
  • poczęstunek w gabinecie szefa
  • prawa strona – lewa strona
  • pierwszeństwo na ulicy, w samochodzie, podczas spotkań, konferencji, rozmów,
  • negocjacji
1030 – 1040

 

  przerwa kawowa
 

 

 

1040 – 1210

 

 NAWIĄZYWANIE KONTAKTÓW

  • pierwsze wrażenie
  • pozdrawianie
  • powitanie i pożegnania
  • uścisk dłoni, podawanie rąk, całowanie w rękę
  • przedstawianie się i przedstawianie innych
  • formy kurtuazyjne w rozmowie i tytułowanie
  • tzw. small talk: tematy wskazane i niewskazane

BILETY WIZYTOWE

  • rodzaje i funkcje
  • zasady używania wizytówek
  • wizytówki przy kwiatach i upominkach

 CODZIENNY SAVOIR-VIVRE: telefon

  • telefoniczny savoir-vivre
  • sytuacje niezręczne i faux pas, jak się zachować?

 SPOTKANIA I PRZYJĘCIA – ORGANIZACJA I UCZESTNICZENIE

  • formy przyjęć i ich miejsca
  • konferencje i narady: organizacja,  przygotowanie sali, poczęstunek, oprawa
  • poczęstunek podczas spotkań, tzw. mała recepcja
1210 – 1310

 

lunch
1310– 1440

 

 

UBIÓR

  • ogólne zasady ubierania się
  • co oznacza „być dobrze ubranym”
  • strój do pracy
  • ubiory w życiu oficjalnym
  • ubiór niestosowny – podstawowe uchybienia pań i panów

 WIZYTY SŁUŻBOWE I DELEGACJE – ORGANIZACJA I OBSŁUGA

  • rola sekretariatu
  • przygotowanie i realizacja programu
  • elementy zasadnicze (rozmowy i negocjacje, wizyty i spotkania, sporządzanie
  • i podpisywanie umów, konferencje prasowe i wywiady, przyjęcia i posiłki)
  • różnice kulturowe: mowa ciała – największe rozbieżności
1440– 1450

 

przerwa kawowa
1450 – 1620

 

 

KORESPONDENCJA

  • korespondencja wizytówką firmy
  • pisma oficjalne, półoficjalne i listy prywatne
  • struktura korespondencji służbowej
  • najczęściej popełniane błędy
  • zaproszenia
  • korespondencja okolicznościowa

KORESPONDENCJA ELEKTRONICZNA, TZW. NETYKIETA

  • korespondencja szybka, ale nie szybko pisana
  • zasady korespondencji elektronicznej
1620 – 1630

 

zakończenie i rozdanie certyfikatów

Bogumiła Więcław – wieloletni pracownik Ministerstwa Spraw Zagranicznych m.in. w Helsinkach, Waszyngtonie, Canberze; b. zastępca dyrektora Protokołu Dyplomatycznego. Brała udział w wielu wizytach najwyższego szczebla oraz współmałżonków głów państw i szefów rządów. Prowadzi szkolenia z protokołu dyplomatycznego dla pracowników MSZ, urzędów administracji publicznej oraz zajęcia w Krajowej Szkole Administracji Publicznej (KSAP) i Akademii Dyplomatycznej.

Uczestnicy otrzymają pakiet materiałów szkoleniowych w formie papierowej oraz materiały piśmiennicze.

Autorski program przygotowany na podstawie doświadczeń trenerów oraz analiz przeprowadzonych przez Europejską Akademię Dyplomacji podczas organizowania szkoleń zamkniętych „Profesjonalny Sekretariat”. Program obejmuje wykłady oraz ćwiczenia na materiałach przygotowanych przez prowadzącego.

szkolenie otwarte: 1 dzień, od godz. 9:00 do 16:30

*długość szkolenia zamkniętego ustalana jest indywidualnie, z reguły 1 lub 2 dni

Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymuje Certyfikat Europejskiej Akademii Dyplomacji.

Obowiązują zapisy online. Formularz dostępny TUTAJ.

590zł zw. z VAT

dla grup powyżej 3 osób – rabat 10%


W cenie m.in.:

  • materiały szkoleniowe i edukacyjne
  • przerwy kawowe
  • lunch
  • certyfikaty i zaświadczenia

Tylko wniesienie opłaty jest gwarancją miejsca na szkoleniu.

Dane do przelewu:

Europejska Akademia Dyplomacji

ul. Oleandrów 6, 00-629 Warszawa
nr rachunku: 48 1050 1025 1000 0090 8039 4944
tytuł: „Profesjonalny sekretariat – poziom oraz imię i nazwisko”

W kwestii faktur prosimy kontaktować się z nami na faktury@diplomats.pl

Dla administracji publicznej przewidzieliśmy specjalną procedurę płatności. Prosimy o zarejestrowanie się online, a następnie o wypełnienie formularza zgłoszeniowego EAD (dostępny TUTAJ) i przesłanie skanem na mail szkolenia@diplomats.pl. Stanowi to gwarancję miejsca w grupie.

Nasze atuty:

  • Wykładowcy z wieloletnim doświadczeniem w pracy w MSZ

  • Indywidualne podejście do słuchacza

  • Możliwość indywidualnych konsultacji z trenerem

  • Pakiet materiałów szkoleniowych i edukacyjnych

  • Certyfikat poświadczający ukończenie szkolenia

  • Zajęcia w centrum Warszawy, trzy minuty od metra politechniki

  • Zniżki dla grup

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą szkolenia Protokół Ddyplomatyczny.

Szkolenia specjalistyczne

Etykieta biznesowa – lekcje ze świata dyplomacji

Etykieta biznesowa – lekcje ze świata dyplomacji to modułowa wersja szkolenia,

Protokół dyplomatyczny w pigułce

Protokół dyplomatyczny w pigułce to krótka wersja szkolenia, przewidziana na 2-3 godziny.

Diplomatic Protocol in Poland

Diplomatic Protocol in Poland We would like to invite you to a unique

Prawo dyplomatyczne i konsularne

Szkolenie Prawo dyplomatyczne i konsularne to intensywny wstęp do świata dyplomacji, prowadzony

Protokół Dyplomatyczny

Kurs jest skierowany do osób chcących zdobyć ekspercką wiedzę

Organizacja wizyt, wydarzeń medialnych i przyjęć

Szkolenie jest skierowane do osób przygotowujących konferencję lub wizytę

Newsletter

Europejska Akademia Dyplomacji | EAD

The European Academy of Diplomacy (EAD) is the first non-governmental, non-for-profit diplomatic academy in Europe, with a mission of shaping, sharpening and inspiring a new generation of enlightened international leaders.
​Since its inception in 2004 and with over 5000 graduates from more than 50 countries, EAD offers the highest quality tailor-made programs at graduate, post-graduate and executive levels. Renowned for its teaching methods, international faculty and distinguished speakers, the EAD prepares diplomats, civil servants, political and social leaders, as well as representatives of businesses, academia and the non-governmental sector for the challenges of a globalizing and ever changing world.

Download EAD folder

EAD FOLDER 2015
TOP